آیا ماساژ درمانی بر کاهش درد آرتروز تاثیری دارد؟
نوشته شده توسط : شهروز


طبق اعلام کتابخانه ملی پزشکی ، آرتروز التهاب یک یا چند مفاصل است و شامل تجزیه غضروف است که به طور معمول به مفاصل کوسن کمک می کند و در حرکت صاف مفصل در دامنه حرکتی آن کمک می کند. ورم مفاصل می تواند ناشی از بیماری خود ایمنی ، استخوان شکسته ، ساییدگی و پارگی یا حتی عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد. نتایج آرتروز بسیار دردناک است و شامل درد و تورم مفاصل ، کاهش تحرک و التهاب است که شامل گرمای دردناک و قرمزی در مفاصل آسیب دیده است. آموزش طب سنتی.
در حالی که بیش از 100 نوع آرتریت وجود دارد ، سه نوع عمده آرتریت عبارتند از: آرتریت پسوریاتیک ، آرتروز پسوریاتیک و آرتریت روماتوئید.
آرتریت پسوریازیس نتیجه عوارض پسوریازیس وضعیت پوستی است ، جایی که سلولهای پوستی ده برابر سریعتر از حد نرمال ضرب می شوند و باعث ایجاد پلاک های قرمز شده ، پوشیده از مقیاس نقره ای سفید و خارش می شوند. این شکل از آرتروز منجر به درد و تورم در مفاصل مبتلا می شود.
استئوآرتریت یک بیماری دژنراتیو است ، که اغلب ناشی از سایش و پارگی ناشی از اضافه وزن در مفاصل است. استئوآرتریت منجر به درد ، تورم و کاهش دامنه حرکتی می شود زیرا غضروف غضروف از بین می رود و استخوان ها در برابر یکدیگر خرد می شوند.آموزش پوست و زیبائی skin care.
سرانجام ، آرتریت روماتوئید نوعی اختلال خود ایمنی است که به طور معمول با اتصال چسباندن مفاصل ، روی مفاصل کوچکتر دست و پا تأثیر می گذارد.
بنیاد آرتریت برای کاهش درد از هر نوع آرتریت چندین پیشنهاد ارائه می دهد:
حفظ حالت صحیح ، هم هنگام نشستن و ایستادن ، زیرا شل شدن و شکار بیش از حد می تواند فشار را به مفاصل وارد کند.
ورزش کنید - اما از کار بیفتید. نشان داده شده است که ورزش متوسط باعث کاهش درد آرتریت می شود.
از دست دادن وزن؛ حتی از دست دادن 10 پوند می تواند فشار را تا 60 پوند فشار روی زانوها کاهش دهد.
مکورداگل ، و غیر از کمک به حفظ وزن سالم ، مكدوكس و دیگران هستند. آل (2002) نشان می دهد که رژیم وگان بسیار کم چربی ، کاهش درد ناشی از آرتریت روماتوئید ، بهبود عملکرد و کاهش حساسیت و تورم مفصل و همچنین شدت سفتی صبحگاهی را نشان می دهد.
درمان های جایگزین مانند طب سوزنی و ماساژ درمانی نشان داده شده است که به کاهش درد آرتریت کمک می کند.
گرما و سرما را اجرا کنید: از گرما برای کاهش درد مزمن استفاده کنید ، اما از یخ برای کاهش درد التهاب حاد و شعله ور شدن استفاده کنید.
نشان داده شده است که مکمل های گلوکوزامین و کندرویتین سولفات باعث کاهش آسیب مفاصل می شوند و باعث افزایش طولانی مدت درد می شوند.
کفش های خوب بپوشید. پوشیدن کفش هایی که پشتیبانی مناسبی از آن نداشته باشند می تواند منجر به افزایش درد آرتریت شود.
اگر درد شدید است ، در مورد تزریق استروئید با پزشک خود صحبت کنید - استروئیدها ، یا کورتیکواستروئیدها ، مانند کورتیزون ، هیدروکورتیزون و پردنیزون ، نسخه های مصنوعی هورمون کورتیزول هستند که باعث کاهش التهاب می شوند.
تحریک عصب الکتریکی از راه پوست (TENS): TENS شامل اتصال به یک دستگاه قابل حمل به اندازه جیب است که جریان الکتریکی را به نقاط دردناک ، از طریق سیم های متصل به الکترودهای قرار داده شده بر روی پوست ، متصل می کند. یک واحد TENS می تواند در طولانی مدت درد را کاهش دهد اما ممکن است در تنظیم این مشکل از پزشک خود بخواهید که از پزشک کمک بخواهد.
ماساژ درمانی و آرتروز
از ماساژ درمانی برای کاهش درد در چندین شرایط پزشکی استفاده شده است ، و اکنون مشخص شده است که این کار را برای بیماران آرتریت انجام می دهد. پرلمن ، و همکاران آل (2006) به ما نشان داد كه ماساژدرمانی در مطالعه ای در مورد تأثیر ماساژ بر استئوآرتریت زانو باعث كاهش درد و سفتی و افزایش كاركرد جسمی و دامنه حرکت می شود. در مطالعه دیگری در مورد درد آرتریت دست ، فیلد ، و دیگران. آل (2006) مطالعه ای را انجام داد كه نشان داد گروه ماساژ درمانی بعد از آخرین مداخله ماساژ ، اضطراب و خستگی افسردگی كمتری دارند ، به همراه درد كمتر و قدرت گرفتن بیشتر بعد از جلسات.
در حالی که نشان داده شده است که ماساژ درمانی علائم آرتریت را به طور کلی بهبود می بخشد و در دراز مدت باعث کاهش درد می شود ، وقتی فرد در مرحله تحریک آرتریت قرار دارد هرگز نباید ماساژ داده شود. هنگامی که مفاصل قرمز ، لمس و لمس شده و متورم هستند ، ماساژ درمانی در واقع می تواند مشکل را تشدید کرده و در نتیجه شدیدتر شود و درد ایجاد شود.
گلوکوزامین و کندرویتین سولفات
چندین مطالعه وجود دارد که نتایج مثبت از
مصرف گلوکوزامین و کندرویتین سولفات نشان می دهد. مطالعه سال 2001 توسط رجینستر ، و همكاران. آل اثرات طولانی مدت گلوکوزامین روی استئوآرتریت نشان داد که گروه دارونما بعد از گذشت سه سال از بین رفته رفته فضای مفصلی داشتند در حالی که بیمارانی که گلوکوزامین مصرف می کردند حداقل فضای باریک کمتری داشتند و حتی بعد از درمان بهبود نشان دادند. به طور مشابه ، یک متاآنالیز 2000 گلوکوزامین و کندرویتین برای درمان استئوآرتریت نتیجه گرفت که ، اگرچه نتایج ممکن است متوسط تر از ادعای آزمایشات منتشر شده اصلی باشد ، این مواد یک درمان بی خطر را ارائه می دهند که نتیجه می دهد. بسیاری همچنین دریافتند که مصرف مکمل های پشتیبانی مشترک باعث تسکین درد ورم مفاصل آرتروز و التهاب دردناک می شود.

 




:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: